| Bogumiła Tarasiewicz	
	Jako muzykolog zajmuje się badaniem kultury muzycznej 
    Łemków. Brała udział w trzech kolejnych Międzynarodowych Sympozjach Muzykologicznych 
    "Muzyka Kresów" (w latach 1992-94). Jest autorką artykułów: Tradycja a 
    współczesność obrzędowości łemkowskiej w diasporze, w: Dziedzictwo europejskie 
    a polska kultura muzyczna w dobie przemian, red. A.Czekanowska, Kraków 1995; 
    Praktyka wykonawcza łemkowskiej wokalnej muzyki ludowej, w: Z zagadnień 
    poznawczych, kulturowych i dydaktycznych muzyki, t.2, red. I.Marciniak, Zielona 
    Góra 1996.
wstecz
 W kręgu jej zainteresowań artystycznych znajduje się 
    głównie repertuar oratoryjno-kantatowy, pieśni i kameralistyka. Kreowała partie 
    solowe m.in.: w Mszy C-dur "Koronacyjnej" i Requiem d-moll W.A.Mozarta, w 
    Mszy kreolskiej A.Ramireza,
 w Glorii D-dur A.Vivaldiego, Stabat Mater G.B.Pergolesiego 
    i Requiem J.Ruttera. Szczególnie chętnie w swoich recitalach umieszcza pieśni F.Chopina, F.Schuberta, R.Schumanna, S.Moniuszki, K.Szymanowskiego, 
    M.Karłowicza, W.Lutosławskiego oraz songi G.Gershwina i repertuar musicalowy.
 
 Prowadzi bardzo ożywioną działalność koncertową. Występowała 
    w b.ZSRR, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Watykanie, na Litwie, 
    w Czechach i Austrii. Posiada nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe. Od 
    1998 roku jest solistką i kierownikiem artystycznym zespołu kameralnego Quodlibet 
    Orchestra. Ponadto jako solistka 
    współpracuje z chórami macierzystego Instytutu Kultury i Sztuki Muzycznej.
 
 Jest autorką podręcznika 
    akademickiego do nauki emisji głosu pt.: Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.
 
 
 |  |